Výstava EVA a Adam

07.06.2013 19:00

EVA a Adam
Martina Michalová

Vernisáž: 7.6.2013 / 19h


 

 

 

Program:
aukce obrazu pro o.s. OKOLO – moderátor Jaroslav Marčík
zahraje nám DJ Martin Čech – Nu Jazz
projekce foto příběhů – autor fotografií Petr Louženský,
Martina Michalová
prodejní výstava

Doprovodný program:
„Řeč těla aneb divadlo světa“ 9.6.2013 / 18h, vstupné 50,-

Už léta se marně učíte cizí jazyk? Pojďte si zkusit domluvit se tím, co je vám nejvíce vlastní, vaším tělem. Co vás čeká? Nenáročná a zábavná hodinka o tom, jak se lidé spolu baví, když si nerozumí. Lektor soft skills, Mgr. Zuzana Rychlá

Dále sledujte:
https://ateliertvor.cz/zaba/

Galerie Pod kamennou žábou
Piaristické nám. 2
České Budějovice

Otevřeno: út – pá /14-17h
Vstupné: 30,- Kč – kromě vernisáže

Proč maluji:
Malování mi přináší radost, hlubší poznání sebe samé, zpříjemňuji jím prostředí a harmonizuji duše.

Výstava obsahuje:
obrazy, skicy, fotografie, koláž, projekci fotopříběhů, texty s významem barev a symbolů

Techniky:
olej, akryl, fotografie upravené photoshopem, fotografie, kresba, koláž / na plátně, na sololitu, na papíře, na lepence

TK
Samotným názvem „Eva a Adam“ autorka evokuje na biblické události spojení muže a ženy, zároveň si klade otázku významu současného postavení muže a ženy ve vztahu. Přehozením posloupnosti jmen autorka říká, že se na toto téma dívá především z pohledu ženy, zajímá ji v první řadě její nahé tělo. Autorka říká: „Kladu si otázky ve všech těchto bodech a hledám otisky odpovědí ve všech možných oborech. To co nacházím na mne působí, převrací a znovu utváří můj pohled a mé vnímání. Nijak téma neshrnuji ani nevydávám za komplexní příběh, nechávám na sebe jen působit všechny znalosti, zkušenosti, zážitky / vyjadřuji své pocity ze setkání s tématem na jakékoliv úrovni / chci seznámit návštěvníka s tím co vím a co mne zajímá prostě a nahodile, tak jak ke mne přicházejí moje zájmy, zážitky a další „informace“. Tyto fragmenty pak vytváří svůj vlastní celek.“

 

z fotopříběhu

P.S.

Největším přelomem v mé tvorbě bylo zranění zad a následující 4 operace, které posunuly můj úhel pohledu a vnímání okolí i sebe samé. Najednou jsem se ocitla v invalidním důchodu a malování mi pomohlo vyrovnat se s mým novým handicapem. Začala jsem se více zajímat o své tělo, o jeho širší význam, o vztah člověka k nahému tělu, o řeč těla v sociálním kontextu. Z toho též vychází koncept mé výstavy.

ukázka z tvorby

 

https://cache.addthiscdn.com/www/q0258/images/gtc-like-tweet-share.gif